sâmbătă, 16 aprilie 2011

Acoperisul

Pentru realizarea acoperişurilor cu pod se recomandă acoperişul de tip şarpantă pe scaune care se pretează la construcţii cu structură din zidărie, cu lăţimea între 8 şi 14 metri.Principalele elemente componente ale unui acoperiş de tip şarpantă pe scaune  sunt : şipcile, astereala (podina din scânduri), panele (suportul de rezemare a căpriorilor) care se impart în trei categorii, pană de coamă, pană curentă şi pana marginală (cosoroabă), căpriori, popi, contrafişe şi tălpile.
Cosoroabe
  Se pozează în lungul centurii. Cosoroaba se ancorează de centură, acest ancoraj se montează în centură înainte de turnarea betonului.Recomandat este ca ancorajul să fie montat din metru în metru pe centură, din oţel OB37 cu diametru de 6 mm(milimetri),se leagă cosoroaba şi se tensionează prin răsucire                           
Panele curente si coama
Este recomandat să alegeţi tot o secţiune pătrată de aceiaşi dimensiune cu cosoroaba, iar pentru pana de coamă se pretează o secţiune dreptunghiulară , distanţa dintre pane pe versantul acoperişului este de cel mult 4 metri
  Căpriorii
Cea mai eficientă secţiune este cea dreptunghiulară, în cazul în care folosiţi căpriori rotunzi, lemnul trebuie în mod obligatoriu decojit pentru a preveni alterarea  de către cari de lemn şi mucegai;.Distanţa dintre căpriori este de 70...90 cm , pentru învelitori grele (ţigle, olane), distanţă dintre căpriori va fi de 70 de cm. 


     Popi 
Cele mai frecvente sunt secţiunile pătrate şi puteţi alege aceiasi sectiune  ca şi la cosoroabe, distanţa dintre popi pe direcţie transversală  (direcţia scurtă a acoperişului ) este între 2,25...5,0 m iar pe direcţie longitudinală de 3,00...5,0 m .Vă recomand ca distanţele dintre popi, pentru un acoperişul casei dumneavoastră să fie alese spre limita superioară a distanţelor recomandate.


11 comentarii:

  1. buna ziua, casa pe care incerc sa o ridic in regie proprie va avea un schelet din lemn, pe un singur nivel pe fundatie de beton. scheletul , respectiv talpile, stalpii si centurile vor fi din lemn de stejar de 15/15 cm...
    intrebarea mea este: daca grinda de sus folosita ca si centura cu dimensiunea de 15/15, poate fi folosita direct ca si cosoroaba, sau trebuie sa vin cu alta grinda peste?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut. As vrea si eu sa stiu cat e rau ca am folosit doar lemn patrat de 8×8 cm la acoperisul casei distante egale de 40 cm intre grinzi si capriori.multumesc astept un sfat daca chiar ar fi f. Grav

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Introduceti un scaun de 10/10 la 1/2 din L caprior si adaugati cate 2 contrafise intre capriori la 1-1.2 m distanta.
      Super ca nu mansardati podul pentru ca vezi avea probleme cu lansarea plafonului de rigips.

      Ștergere
    2. PS. Acoperisul dvs suporta numai materiale usoare: carton bituminat, tabla, etc

      Ștergere
  3. Exista mai multe variante functie de materialul de acoperire (tabla, tigla ceramica, etc) si utilizarea podului (locuibil sau nu).
    Pentru materiale de acoperire usoare dimensiunile capriorului 7/10 ax 60-65
    Pentru tigla 10/15 ax 60-65
    Pentru pod mansardat 5/15 ax 45 cu contrafise 5x15 la fiecare 120-150 cm; ex, pentru L=400, prima contrafisa la 125 air a doua la 275.
    Recomandat pentru capriori peste 3 m este un scaun de 10/10.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ati putea fi mai explicit? Nu prea inteleg notatiile. Concret: La o casa de 8m pe 9 m, in doua ape cu veul de la ape pe latura de 8, cum ar trebui sa fie pusi capriorii la ce ditanta, grosimea lor si inaltimea coamei avand in vedere ca va fi mansarda cu 70cm ridicare a peretilor la mansardape lateral, iar in interior zidirea peretilor despartitori? Multumesc!

      Ștergere
  4. Salut la o lățime de 10m si o lungime de 15.3m as vrea sa fac un acoperiș in 2 ape,cat trebuie sa fie înălțimea acoperișului si grosimea cornilor

    RăspundețiȘtergere
  5. ACUM SUNT ÎNCĂLCAT FINANCIAR, DUPĂ ÎNCĂRCĂTORUL L-AȚI DE LA LFDS. Aș dori să aduc acest lucru la cunoștința publicului despre modul în care am intrat în contact cu domnul Benjamin, după ce mi-am pierdut locul de muncă și mi s-a refuzat împrumutul de către banca mea și de alți instituție financiară datorită scorului meu de credit. Nu puteam să plătesc taxele copiilor mei. Eram în urmă cu facturi, pe cale să fiu aruncat din casă datorită incapacității mele de a-mi plăti chiria, a fost în această perioadă copiii mei au fost luați de la mine prin asistență maternă. Apoi mi-am propus să caut fonduri online, unde am pierdut 3.670 de dolari pe care i-am împrumutat de la prieteni, pe care i-am extras de două companii de împrumut online. Până când am citit despre: împrumut online (Lfdsloans@outlook.com) undeva pe internet, Totuși nu m-am convins din cauza prin ce am trecut până când o rudă de-a mea, care este cler, mi-a povestit și despre schema de împrumut în curs la un rata dobânzii foarte scăzută de 1,9%% și condiții de rambursare minunate, fără penalități pentru plata neplătită. Nu am de ales decât să-i contactez, pe care l-am făcut prin text + 1-989-394-3740, iar domnul Benjamin mi-a răspuns în aceeași zi. primiți o alertă de credit de 400.000,00 USD Suma împrumutului USD pe care am solicitat-o. Am utilizat împrumutul în mod eficient pentru a-mi plăti datoriile și pentru a începe o afacere, iar astăzi eu și copiii mei suntem atât de fericiți și împliniți. De asemenea, îi puteți contacta prin e-mail: (Lfdsloans@outlook.com) Linie de asistență WhatsApptext: + 1-989-394-3740 De ce fac asta? Fac acest lucru pentru a salva câțiva care au nevoie de un împrumut pentru a nu fi victima înșelătoriei de pe internet. Mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze pe toți, sunt Oleksander Artem din Horizon Park BC, Ucraina.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună ziua tuturor, sunt super entuziasmat astăzi. Am văzut comentarii de la oameni care primiseră deja un împrumut de la Sabinhelps@gmail.com și apoi am decis să mă înscriu pe baza recomandărilor lor. Cu câteva ore în urmă, am confirmat un total de 10.000 de euro pe care îi cerusem din propriul cont bancar. Aceasta este cu adevărat o veste minunată și sfătuiesc pe oricine are nevoie de un împrumut real să trimită o cerere prin e-mail: sabinhelps@gmail.com sau whatsapp-ul ei la +79267494861

    RăspundețiȘtergere
  7. Hello guys, I just want to recommend good loan company where I got a quick loan of $46,000.00 via their email where I was looking for Loan to pay my bills/debts and move on with life then a friend gave me this company details which I contacted through this Contact email: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    RăspundețiȘtergere
  8. My name is Roger Mueller, i want to thank this great loan lender who lend me money recently when i saw someone testifying for helping her with loan and i never believed it until i get in touch with him, which i applied and he told me what to do and i did and before 48hours he has already transfer the loan i applied for. He is giving out loan out to people seeking for loan , Car loan, House loan, Business loan and all kind of loan and i will advise you out there reading my testimony, this is true and never doubt my words, because he is the best of all the loan lender and very fast too. you can contact him for more information on how you will get your own loan at 3% contact him now on his email (weslendservice@gmail.com) WHATSAPP TEXT ONLY : +44 795 079 9370 for your urgent response.

    RăspundețiȘtergere